top of page

B. eye - rozhovor

Dávam vám to tak, ako to bolo (do)dané mne. Ani netreba okolo toho hovoriť viac, Adam "B. eye" Hrušovský to povedal všetko. Ďakujem Adam (nečakám na koniec) za jeden šťavnatý, krásny, inšpiratívny, úprimný rozhovor (alebo lepšie povedané - preslov - Tvoj).

 

Čo ťa charakterizuje ako Adama Hrušovského?

Adam Hrušovský dnes a Adam Hrušovský v minulosti to je veľký rozdiel. Adam dnes je kľudnejší pokornejší, rozumnejší, rozmýšľa pred tým, než niečo spraví. V minulosti Adam išiel do všetkého bezhlavo, bol akčný, nekľudný, vládol v jeho svete nepokoj, nevedel čo chce. Blúdil, bol stratený - niekedy som mal pocit, že som aj trošku schyzofrenik. Bili sa vo mne dvaja Adamovia - Adam ako Adam a moje alter ego B.eye, niekedy som nevedel kto je kto a kto chce čo. Na mojom inštrumentálnom albume TnB IV. mám aj skladbu, ktorá sa volá Adam vs B.eye. V tej dobe, keď vznikala táto skladba som najviac pociťoval ten boj - jeden chcel to a druhý zas niečo iné. Jeden bol hudba a druhý umenie. Dnes je to jedna a tá istá osoba, Adam je B.eye a B.eye je Adam. Som umelec a aj hudba v jednom. Život ma už za tie roky veľakrát skúšal, veľa vecí som prežil, čo niekto iný by to možno nedal, veľa veciam som odolával a nakoniec som to dal! Toto je Adam bojovník, dnes už môžem hrdo povedať, že bojovník srdcom. Dlho som sa hľadal a to fakt že 27 rokov. 28mi rok, na moje narodeniny, som sa zobudil a vedel som, čo mám spraviť, dodnes to robím. Budem mať 30 a som ŠŤASTNÝ! Som Človek a dúfam, že jedného dňa sa nebudem hanbiť za to, že ním som...

Foto: zdroj FB/Adam Hrušovský

 

Kedy si sa stal B. eye-om a prečo B. eye?

V ôsmom ročníku na ZŠ som kreslil grafitty, síce iba na papier, ale kreslil som, tak som potreboval nejaké meno. Niečo čo by som škrabal ako podpis a tak som si vymyslel B.eye. B preto, lebo mám veľké (big, čiže B.) a modré (blue, čiže tiež B.) oči (eyes) = Big Blue eyes! Potom pomaličky, ale isto končila ZŠ a ja som sa začínal vŕtať v hudbe a tak som si povedal, že musím dať preč "s", keď chcem aby to znelo a aj vyzeralo a aj písalo sa dobre, tak vznikol B.eye (Bi.aj). Ale B. eye vznikol v podstate v roku 2017, keď som si kúpil MPC a začal som robiť to, čo som vždy chcel a túžil som potom, len som sa vždy niečoho bál. Vyšiel som z tieňa a hrám a toto je B.eye. Láska k hudbe a hudba plná lásky.

 

Čo je pre teba prioritou v živote?

Prioritou v živote je rodina a zdravie. Hlavne nech sú všetci zdraví a aj ja. Síce zdravie v mojej rodine trošku pokuľháva. Ale už v mojom živote sa snažím robiť tak, aby to neškodilo mne a môjmu zdraviu. V tom som sa oproti minulosti zmenil. Vtedy som robil všetko možné, aj za cenu sebadeštrukcie. Dnes si premyslím, že čo je podstatné a podľa toho konám. Asi najdôležitejšia priorita je mať zdravú rodinu a byť v pohode. Pre mňa po zdraví a rodine nasleduje hudba. Áno, dnes je to už hudba, ktorá ma posúva dopredu, ktorá ma drží nad vodou, ktorá mi dáva tú silu ísť ďalej. Dáva mi nádej. Hudbu dnes cítim a žijem ňou. V minulosti to tak nebolo. Necítil som hudbu 13 rokov, ale robil som ju a bol som nespokojný. Prežil som to a idem za hudbou a hudba ide za mnou. V prvom rade robím to, čo tu nikto nerobí, nikto v ČR a SR a skoro v celej Európe nehrá - svoju vlastnú inštrumentálnu hudbu na MPC. Moja priorita, moja misia je dostať instrumental hip-hop music do povedomia ľudí, pretože to tu nemá žiadnu fanúšikovskú základňu. Verím, že sa to raz podarí. Raz tu bude základňa inštrumentálnej hudby. Toto je moje gro v hudbe a v živote na 3ťom mieste za zdravím a rodinou. Už takmer 600 dní mám MPC. Už takmer 600 dní žijem.

 

Čo je to MPC? A prečo si si vybral mcp?

Na otázku, čo je MPC každému odpovedám - wikipedia :) Ale ty nie si každý, znamená to Music Pad Controller, v podstate je to nejaká prázdna skrinka, ktorá má 16 tlačidiel, na ktoré si vieš naprogramovať, namapovať zvuk aký chceš. MPC je samples a to znamená, že sa využíva hlavne na samplovanie hudby, akýsi druh recyklácie, prerobenia pôvodného zvuku na nový. Je to akoby si si zobrala nejaký fragment a spravila z toho vlastný zvuk. A prečo som si vybral MPC?

Na toto poznám jednoduchú odpoveď, ktorú ale rozviniem. MPC si vybralo mňa. MAL SOM SEN - pár rokov som mával ten istý sen. Párkrát som sa ho aj snažil žiť, ale to len formou slov. Len som rozprával o tom a sníval som svoj sen, nie žil. V tom je dnes rozdiel, dnes žijem svoj sen nie snívam. Zobudil som sa do reality a objasním môj sen. Snívalo sa mi, že hrám ja a pár hudovníkov, že mám hostí, ktorí hrajú hudbu live, svoju inštrumentálnu a plno ľudí počúva a baví sa, žije a sú radi. Sem tam sa tam objavil aj spev, rep, dj, nástroje, jednoducho show. Možno som si to vsugeroval do hlavy a možno som to chcel, možno to nebol prorocký sen, možno som v kútiku duše potom túžil. V sne som hral na neurčitý nástroj, nikdy som nevedel, čo to je. Či sú to gramáče a hrám ako dj alebo mám kláves, alebo čo mám? Nevedel som, bolo to nejasné vždy. Len som cítil, že toto chcem, len nikdy som pre tento sen nežil. Nikdy som na tento sen nesporil, nikdy som nemal motiváciu, nikdy. Mal som strach skúsiť niečo, čo predtým nikto v týchto končinách neskúsil. Mal som strach z neúspechu, pádu. Bol to len sen....Ďalší sen, ktorý som mal, bolo moju vtedajšiu frajersku Števku (čau Števka) požiadať o ruku ..bláblá..dlhá story. V deň mojich 28ich norodenín (02.07.2019 - píšte si do kalendára :D) som sa zobudil ráno, vyrovnaný a rozhodnutý zmeniť svoj život z ničoho nič. Neviem, čo sa mi v ten večer snívalo, ale viem, že to bolo silné. Rozišiel som sa s priateľkou, aj keď som ju mal rád, ale tak to malo byť. Spravil som to, rozišli sme sa a ja som za našporené peniaze na prsteň pre vtedy nastávajúcu kúpil MPC. Sranda je v tom, že ja som nevedel poriadne ani, či sa také niečo budem vedieť naučiť, keďže neviem noty a neovládam hru na žiaden hudobný nástroj. Nevedel som, ale cítil som, že toto je to, čo urobíť musím. Keď som prvýkrát domov doniesol MPC bola to láska na prvý pohľad - vedel som hneď, že toto je to, čo som potrebolav. Zavrel som sa doma v izbe na mesiac, nikde som nechodil, nejedol, nepil, len ťukal a ťukal, učil sa, skúšal, zisťoval, až nakoniec som skončil v nemocnici kvôli vyčerpanosti, nespavosti, nejedeniu, dehydratácii. Po 3 dňoch som prišiel domov a opäť som ťukal, ale už s mierou a výstrahou. Naučil som sa sám bez tutoriálov, potom som aj niečo pozeral a teraz už dva roky sledujem MPC vo svete a stále tu nie je od roku 1988 (v tom roku bolo prvé na svete). Splnil sa mi sen najprv mi ho splnil Jenda Gury (bubeník champion sound), ním som prvýkrát hral a vedel som, že toto je presne to, čo chcem. Viac ľudí na pódiu, nie len ja. Dnes hráme s Charlim, Daliborom a Adamom v zložení MPC, bassa, Dj a bubenník. Nemáme názov, sme 4 kamoši, čo sa stretnú a zajemujú si. ALE RAZ - BACHA - NA VEC. Na svete hrá len 5 ľudí na mpc live chow, len on a mpc, len on a dj, len on a ľudia. Preto som sa rozhodol, že idem do toho a instrumental music alebo hip-hop dostane na Slovensku mapu hudby. A keď nie pôjdem do Kanady alebo do Francúzska, tam ma instrumental music strašne silnú fanúšikovskú základňu. Mpc+dj vo svete chýba, mpc+kapela vo svete nie je, mpc+spevák, speváčka, reper - toho je vo svete strašne málo. MPC + spev napríklad na svete nie je. A vo všetkých kategóriách budem a chcem byť číslo jeden.

 

Čo pre teba znamená hudba?

Môžem byť v inej krajine, trebárz v rozprávkovej, môžem si lietať, môžem plávať na oblakoch, môžem sa šmýkať na dúhe, vidím, cítim lásku k hudbe, ľuďom a cítim lásku od ľudí a od hudby, je to pre mňa nekonečne veľké množstvo fantázie a lásky. Je to hlavne sloboda a vernosť. Hudba je jediná "žena" v živote, čo ma nikdy nesklamala. Pri hudbe zabudnem na problémy, respektíve zabudnem na ne, hudba ma lieči, hudba lieči a to je 10000000 - percentná pravda. Napr. mám 4 inštrumentálne albumy, ktoré som nazval TERAPIA NA BEATE - vtedy som sa liečil hudbou zo vzťahu, ktorý nevyšiel. Liečil som sa z okolitého sveta, ktorý ma trápil. Hudba ma vyliečila, zachránila mi život už niekoľkokrát. X - krát. A práve preto som sa nikdy na tú hudbu nevykašľal. 15 rokov robím hudbu a vlastne z toho 13 rokov som prešľapoval na mieste. Odkedy mám MPC, čiže ten rok a 7 mesiacov cca, cítim, dýcham, žijem, pijem, milujem hudbu a hudba mňa. Som šťastný.

Hudba je láska

hudba je spása

hudba je sila

hudba je motivácia

hudba je radosť

hudba je šťastie

hudba je dar

hudba sú slzy aj smiech

hudba je energia

udba je moj zivot

Hudba som ja.

 

To znie ako časť akejsi (rozumej piesne, ktorá ešte nebola vydaná) piesne! Veľmi pekné. Ty si si vytvoril aj hudobnú "rubriku"Blue Tone, každý pondelok dávaš von jednu tvoju hudobnú novinku aj s klipom. Čo je to za projekt a prečo sa volá Blue Tone?

BLUE TONE - keďže, čo sa hudby týka, som dosť produktívny, tak aby som hudbu neprodukoval viac - menej do koša, tak som si vymyslel takú vec. B. eye tak B. tone = Bleu Tone. Každý týždeň spravím hudbu a Maroš Brian spraví video. Ja sa učím na mpc, on sa učí robiť s videom, kamerou Go Pro Dron a pod. Je veľmi šikovný, veľa vie, veľa sa vyzná a hlavne je to môj veľmi dobrý kamoš - už 20 rokov sa poznáme, takže môžem pokojne povedať, že najlepší. Video formát má minútku kvôli instagramu a kvôli tomu, že keď chceš viac, príď na koncert a budeš to mať v plnej dĺžke. Blue tone má dnes 26. diel a každý pondelok na začiatku týždňa dávam vonku o 18tej hudbu a video. Chcel by som do videí zapojiť aj hostí. No a o tom Blue Tone je tiež - o mne, mojej hudbe, o ľuďoch a miestach.

A jeden Blue Tone na záver. Môj favorit!

Drž sa - inak s týmto ja spolupracujem, ďakujem.


FOLLOW ME

  • Black Facebook Icon

STAY UPDATED

POPULAR POSTS

TAGS

No tags yet.
bottom of page