top of page

Rozhovor s Lindou!

Blogerka roka 2014 a novopečená vydatá žienka, ktorá má vo veciach jasno. Lindy (Babušík) Adamčíkovej sme sa pýtali aj nato, ako sa z módnej ikony medzi priateľmi stala úspešná fashion blogerka na Slovensku - LAPKINN.


Zaujíma ma celý ten pôvod, ak by si teda mala odpovedať na otázku "Prečo som začala blogovať?" čo by si si odpovedala? Aký bol podnet, impulz, že "Aha, to je to čo chcem robiť"...a prečo práve LAPKINN?

Prvý impulz prišiel od mojich kamarátov. Páčilo sa im, ako sa obliekam a chceli, aby som sa s nimi delila o módne inšpirácie. Preto som si založila blog Lapkinn. Tento názov vznikol od oslovenia Lapka. Volalo ma tak dievčatko Kristínka namiesto môjho mena Linda. Z toho sa vytvorilo privlastňovacie prídavné meno Lapkinn. Keď sa na blog pridal môj manžel, tak pribudlo druhé N. Po približne roku a pár mesiacoch som získala ocenenie Bloger roka v kategórií Móda. Tento titul rozbehol celé blogovanie ešte viac. Dnes o ňom môžem povedať, že je to moja ďalšia práca, ktorú milujem a neviem si bez nej predstaviť život. Vďaka blogu som dostala mnoho zaujímavých ponúk a vysnívaných možností, za ktoré sme som vďačná.

 

Čo bolo teda v začiatkoch tvojej blogerskej kariéry, ak to môžem tak nazvať, najťažšie? Zaujíma ma či si sa musela s niečím takzvane popasovať a či je niečo také aj v súčasnosti.


Neviem, či som to v tom čase vnímala ako najťažšie, keďže rovnako ako dnes aj vtedy som robila blog s maximálnym nadšením a na tisíc percent, takže sa mi nič nezdalo ako komplikované a náročné. Spočiatku som sa zaoberala najmä otázkou kvality fotografií, no nakoniec som ju pomerne rýchlo vďaka svojmu manželovi vyriešila. Aj v súčasnosti sa musíme príležitostne “popasovať” s problémami, ale nie je ich veľa a aj v snahe zdokonaľovať sa ich odstraňujeme.

 

A teraz prejdeme na módu a Teba konkrétnejšie. Existuje slovenská, svetová módna ikona, ktorá Teba Lapkinn inšpiruje, alebo módna značka, ktorú máš najradšej?

Určite je ich viacero a mám pocit, že zoznam módnych ikon a značiek sa neustále rozrastá. Avšak nikdy ma neprestane baviť módny dom Chanel. Verím, že raz si z tejto značky niečo poriadne zaobstarám.

 

Čo podľa teba súčasnej móde, fashion scéne (či už je to hmotné alebo nehmotné) chýba? Alebo si myslíš, že je to skôr o ľuďoch a ich napr.... predsudkoch?

Myslím, že predsudky nájdeme v každej oblasti života nielen v móde. Často sa stretávam s tým, že si ľudia niečo neoblečú, lebo majú voči tomu predsudok, napríklad z detstva. Myslím, že pri móde je dôležité, aby sme sa riadili tým, čo nám pristane, v čom sa cítime dobre a čo sa nám páči bez ohľadu na to, čo povie okolie či aká je naša spomienka z minulosti.

Foto/zdroj: www.lapkinn.com

Zdieľam tvoj názor vyššie, výborný (o predsudkoch). A čo hovoríš na udržateľnú módu, ktorej sa kladie čoraz viac pozornosti?

V dnešnej dobe sa udržateľnosť neustále “tlačí” do popredia a podľa mňa je to správne. Napriek tomu, že ešte občas podľahnem bezhlavému a hromadnému nakupovaniu, snažím sa nakupovať aj v second-handoch a dopriať si menej vecí, no možno za vyššiu sumu napríklad od lokálnych výrobcov.

 

Teraz jedna otázka do budúcnosti. Kde sa vidíš ty o pár rokov, budeš sa venovať móde aj naďalej? Vedela by si si samú seba predstaviť trebárs aj v úlohe kostymérky, návrhárky a pod.?

Dúfam, že aj vďaka čitateľom a blogu sa budem môcť venovať móde aj o pár rokov. Mám niekoľko snov a predstáv, nechám sa prekvapiť, čo všetko sa mi podarí splniť.

 

Aký outfit, myslím tým nie ako Lapkinn, ale ako Lindu, Ťa najviac vystihuje a v čom sa cítiš najlepšie? Čo patrí k tvojím spoznávacím znameniam?

Momentálne si “ulietavam” na rôznych šatách s voľnými strihmi a espadrilkách či ďalších nízkych topánkach (podpätky som aktuálne odložila). V takejto rovnošate sa cítim aktuálne najlepšie.

Stále sa smejem, že mojím spoznávacím znamením sú klobúky a iné pokrývky hlavy.. Mnohokrát sa mi stalo, že ma moji známi spoznali už zdiaľky na základe tohto doplnku.

Foto/zdroj: www.lapkinn.com

Extra otázka:

Nemáš niekedy chuť sa vypariť z tejto doby minimalizmu v móde a preniesť sa do čias "veľkých" dobových šiat?

História ma veľmi napĺňa, preto ju niekedy prenášam aj do módy. Obdobie 19. storočia ma fascinuje úplne najviac a do veľkých šiat by som sa veľmi rada obliekala aj dnes. Nielen na 19. storočí ale aj baroku sa mi páčilo to, že dámy chodili vždy bezchybne upravené.

 

Najbližšie môžete túto krásnu, už pani, zazrieť na Katedre politológie v Košiciach, na fashion eventoch, v košických uličkách a na blogu Lappkin.com.

Ďakujem za rozhovor

a prajem krásne a inšpiratívne dni či už v oblasti módy alebo v čomkoľvek! ;)

Bibsare

FOLLOW ME

  • Black Facebook Icon

STAY UPDATED

POPULAR POSTS

TAGS

No tags yet.
bottom of page